פרסומות הווידיאו באינטרנט מאופיינות באופי משלהן
הפרסום בווידאו באינטרנט בתנופה, YouTube מכתיב את הטון, אתרי התוכן הישראלים מאמצים טכנולוגיות חדשות וממציאים נדל"ן פרסומי יש מאיין. כמה עובדות על הפרסום בוידאו באינטרנט שכדאי שתדעו.

נפח הפרסום בווידאו גדל משנה לשנה, ולפי הערכות הגיע בשנת 2014 לסכומים של בין 90 ל-120 מיליון שקלים, כאשר YouTube הוא הפלטפורמה המובילה לפרסום בווידאו.
לפני כשנה, החלה "יפעת בקרת פרסום" במדידת הפרסום בווידאו, באמצעות תוכנה מיוחדת המותקנת על מחשבם של כ-1000 פאנליסטים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה.
באופן זה, "יפעת בקרת פרסום" נחשפת לשלל הפרסומות הנצפות ע"י הגולשים ובנוסף, יודעת מה הסוציו דמוגרפיה של הצופים, מה שמהווה מקפצה לניתוח קהלים וסקרי אפקטיביות פרסום.
הגיוני לחשוב שהפרסום בווידאו הינו בבואה של הפרסום בטלוויזיה, שהרי מדובר באותם תשדירים.
אולם, ממחקר מיוחד שערכה "יפעת בקרת פרסום" עולה כי לפרסומות הווידאו באינטרנט אופי משלהם.
המפרסמת הגדולה בווידאו באינטרנט הינה ללא ספק P&G, שמתחילת השנה השקיעה כ-6 מליוני ₪ בפרסום ווידאו באינטרנט, סכום הגבוה יותר מהשקעתה בפרסום בטלביזיה.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "כמפרסמת בינלאומית גדולה ומתקדמת, זיהתה P&G את פלטפורמת הפרסום בווידאו הרבה לפני המפרסמים הישראלים. אחד היתרונות של פרסום במדיה זו עבור P&G הוא אפשרויות הטירגוט שלה ויחס ההמרה הגבוה יחסית, לחברה שחלק ניכר ממוצריה מפולח מגדר, P&G מפרסמת בישראל בעיקר ב- YouTube, תפוז, MAKO ועוד, את מוצרי אוראל בי, מפרס, ג'ילט, ועוד.

בהשוואת 10 המפרסמים המובילים בטלוויזיה ובווידאו, ניתן לראות כי ישנה חפיפה של 30% ביניהם. המפרסמים הבולטים בשתי המדיות הינם – שטראוס, יוניליוור וסופר-פארם.
לעומת זאת, סנו, תנובה והמשביר החדש לצרכן ממשיכות בקו הסולידי של פרסום טלוויזיוני בולט, ואילו P&G, אופנת פוקס וחוגלה קימברלי בולטות יותר בפרסום בווידאו, מאשר בטלוויזיה

מניתוח האתרים המציגים ווידאו באינטרנט, YouTube הוא ללא ספק העוצמתי ביותר, עם מס' קמפיינים ביום המשתווה לזכייניות הטלוויזיה.

ל-YouTube מספר ייחודים נוספים: הראשון הוא העובדה שהוא במה פרסומית עבור מפרסמים קטנים ובינונים  שאינם מפרסמים במדיות אחר. האתר הפך לבמה כה נפוצה בקרב מגזר העסקים הקטנים עד שכ-70% מהפרסומות שלו הינן ייחודיות ולא מופיעות בשום אתר או ערוץ טלביזיה אחר. ייחוד נוסף של YouTube  הוא יכולות הטרגוט והפילוח שלו, הנשענות על מעקב הרגלי הגלישה שגוגל מבצעת, והשלישי הוא אופצית ה-TrueView של YouTube שמאפשר דילוג על פרסומת, כשהמפרסם אינו משלם עבור "צפייה זו.

אופציית ה- TrueView כה הוכיחה את עצמה עד ששאר האתרים המציגים פרסומות מנסים ממש בימים אלו לאמץ טכנולוגיית מקבילות שיאפשרו להם לתת לקבל אפשרות דילוג על פרסומות.

מניתוח קהלים שביצעה "יפעת בקרת פרסום" באמצעות פאנל הצופים עולה שהטירגוט עובד. שלושת הפרסומות המובילות שנחשפו בפועל לקהל נשי הן "פמפרס –  PREMIUM CARE – מאפשרים לעור התינוק לנשום!" ע"י משרד הפרסום באומן בר ריבנאי עם כ-905,000 צופות, "פנטן פרו ויטמין – קונדישינר – מבחן המחט – עם תרכובת הגנת קרטין עוזרת." ע"י משרד הפרסום אדלר חומסקי עם כ-840,000 צופות,  ו"אולוויז – עד 100% הגנה ונטרול ריחות יבשה נקייה רעננה(מעגל קפוארה)" ע"י משרד הפרסום LEO BURRNET עם כ-745,000 צופות, שלושתם מבית פרוקטר אנד גמבל.

שלושת הפרסומות המובילות שנחשפו לקהל גברי היו "ג'ילט – FUSION PROGLIDE – WITH FLEXBALL TECHNOLOGY"  של פרוקטר אנד גמבל בעזרת משרד הפרסום אדלר חומסקי, עם כ-950,000 צופים, "אופל – ADAM – גרמנית חצופה – יפה וחצופה אוטומטית" של ש. שלמה בעזרת משרד הפרסום גיתם BBDO עם כ-785,000 צופים, והמקצוענים – סינון בעלי מקצוע – יש על מי לסמוך  עם כ- 770,000 צופים.

נתונים אלו לא כוללים גולשים אשר לחצו על SKIP.

יעקובי מוסיף: "הפרסום בוידאו לא יוכל בטווח הנראה לעיין להחליף את הפרסום בטלביזיה אלא להוות זרוע ממוקדת ואינטראקטיבית יותר שלה. הנחת העבודה שרק צעירים צופים בוידאו באינטרנט, כבר מזמן אינה נכונה".

** המחקר בוצע על תאריכים 1/1-25/4/2015.

הפרסום בקטגוריית הבחירות בווידאו באינטרנט, לא נכלל בבדיקה זו.