אילת מידן מראיינת את דר'' בני מאור, עיריית תל אביב - על חניית אופניים במתחם הרכבת
 
סוג מדיה:  רדיו
מקור:  רדיו 99
תאריך:  26/01/2012
שעה:  14:15:00
תכנית:  אקולייף
אורך:  05:37
מרואיינים:  
 
בכל שאלה או בקשה התקשרו לטל. 03-5635014
או במייל ל - מחלקת שירות לקוחות
תמלול    הסתר
אילת מידן: בהמשך לאפשרות שיש לכם כבר, לשכור אופניים כשאתם מגיעים לעיר הגדולה. ועכשיו אתם יכולים גם להחנות אותם, ואת האופנועים שלכם, בחניון מסודר בקירבת תחנת רכבת
השלום בתל אביב. ואני רוצה להגיד בעניין הזה שלום לד"ר בני מאור, מנהל מינהל בינוי ותשתית בעיריית תל אביב. צהריים טובים. מה שלומך?
בני: צהריים טובים. טוב מאד.
אילת: יופי, אז בוא תספר לי קצת על החניון החדש .
בני: אני שמח לספר עליו, כי אנחנו בכלל לאחרונה, בשנים האחרונות ,מעודדים מאד את השימוש באופניים בעיר. וזה על חשבון הרכב הפרטי, זה ברור שזה כדי לאפשר לתושבים לחיות עם פחות זיהום אויר. וכחלק מהמדיניות הזאת, זה הכשרת החניון לאופניים, כשהוא נמצא באיזור תחנת רכבת השלום ועזריאלי. מה שהתקנו שם, זה 80 מיתקני קשירה לאופניים, ויחד עם זה, צמודה לזה תחנת טלופן של אופניים להשכרה באותו מקום. והמטרה שלנו, היא לא רק לעודד את חברת האופניים בעיר, אלא ליצור מצב שאנשים שבאים מתחנת הרכבת, מתוך תל אביב והסביבה, או גבעתיים והסביבה, באים לתחנת הרכבת באופניים, קושרים את האופניים, ממשיכים ברכבת, שגם היא כלי תחבורה שמבחינתנו עדיף על הרכב הפרטי מבחינת השמירה על איכות הסביבה. או להגיע לקניון עזריאלי, שזה מרחקים מאד מאד קרובים מהעיר, להחנות שם את האופניים, במקום להגיע...להניע את הרכב מתוך העיר או מתוך הסביבה ולהגיע לעזריאלי, לעשות את מה שצריך באיזור הזה ,ולחזור הביתה וכל זה בלי להשתמש בכלי רכב.
אילת: יוזמה מצויינת, וכמה מיתקני קשירה קיימים בחניון האלה?
בני: בחניון הזה, שמונים מיתקני קשירה לאופניים, התקנו אותם לאחרונה, אנחנו מצפים לזה שלאט לאט המקום הזה יתמלא יותר ויותר, אנחנו גם נפרסם את זה ונעודד את זה, ואני שמח שאתם מפרסמים את זה גם כן יחד איתנו כרגע.
אילת: לגמרי.
בני: מאד שמח...
אילת: יש ביקוש לדבר הזה? אנשים באים?
בני: אנחנו מתחילים לראות שאנשים באים ולאט לאט ההערכה שלנו שזה יתמלא, ומבחינתי, זה לראות איך ההתנהגות ואיך אנחנו מצליחים להביא אנשים, גם רוכבי אופניים, לתחנת הרכבת, וללמוד מזה ולראות איך אנחנו מיישמים את זה גם בתחנות הרכבת האחרות בעיר. למצוא את המקומות המתאימים, ולעשות את זה יותר ויותר.
אילת: ותגיד, החניון הזה הוא חניון ראשון מבין עוד הרבה כאלה שצפויים לנו בעתיד?
בני: מבחינתי, כן. אנחנו נלמד איך ..את ההתנהגות ובכוונתינו ליישם את זה גם במקומות אחרים בעיר, בסך הכל. מה עוד שבשנה הזאת, שנת 2012, הולכת להיות שנה מאד מאד טובה מבחינת עוד שבילי אופניים בעיר. ואחד מהחיבורים שאנחנו עושים, זה לחבר את החניון הזה שהוא ליד עזריאלי, עד רחוב קפלן, ששם כבר יש רשת מסודרת של שבילי אופניים. ויהיה הרבה קל להגיע אליו גם בכל מקרה.
אילת: באופן כללי, שבילי אופניים, דבר מבורך ביותר. ואיזה עוד תוכניות מתוכננות לכם למשתמשים באופניים ובתחבורה הציבורית?
בני: יש עוד דבר מאד חשוב שאנחנו רוצים לעשות, רוכבי האופניים, זה לשים ברחבי העיר, מיתקנים לניפוח האופניים.
אילת: מעולה.
בני: הרעיון הראשון זה להצמיד אותם לתחנת הטלופן, ואולי גם למקומות אחרים בעיר. כך שהאופניים יהיו כלי רכב כזה, שגם אם קורה משהו בדרך, אפשר גם לנפח ולהמשיך לנסוע, החשיבות מבחינתנו, של האופניים בעיר, היא מאד רצינית, וניתנת לזה עדיפות עליונה בכלל בתוכניות העבודה, הכלליות.
אילת: נכון, וגם ככה אתם מזיזים את עצמכם קצת.
בני: נכון.
אילת: טוב, אז כל מה שנותר לי הוא לקוות שכשאני אגיע לחניון לקחת את האופניים שלי, הם עדיין יהיו שם. כי זאת תופעה גם מעצבנת בתל אביב.
בני: נכון. מה שקורה החניון הזה, הוא קרוב למיתקן עירוני, צמוד למיתקן עירוני ויש שם שומר שמאוייש 24 שעות ביממה, ולכן קצת יקשה על הגנבים, והתקנו שם גם תאורה חזקה יותר באיזור, כך שגם זה יקשה. למנוע לגמרי גניבות, קשה. אבל לפחות אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להקטין אותם.
אילת: בסדר גמור. אנחנו נמשיך ונעקוב, ונבוא גם להחנות בחניונים האלה. ד"ר בני מאור, מנהל מינהל בינוי ותשתית בעיריית תל אביב. מודה לך מאד. סוף שבוע מצויין שיהיה לך.
בני: תודה רבה וסוף שבוע נעים.
אילת: תודה.